BÜRO YÖNETİMİ ALANI
ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ:
Çağımızda bilgisayarın ve bilgi teknolojilerinin gelişmesi büro otomasyonunu da beraberinde getirmektedir. Büro otomasyonu; büro hizmetlerinde, elektronik makineler ve bilgisayarlarla işlerin yapılması ve yine sonuçlarının bilgi sayarlarla denetlenmesi olarak tanımlanmaktadır Büro otomasyon araçları başta bilgisayar olmak üzere telefon, faks, teleks gibi iletişim araçlarıyla birlikte daktilo, fotokopi gibi mekanik araçlar da büro işlerinde yardımcı araçlardır. Teknolojiyle birlikte arşivleme, dosyalama ya da evrak kayıt gibi işler de bilgisayarlarla yapılıyor. Bu durum bürolardaki evrak trafiğini hafifletiyor. Günümüzde bürolarda özellikle bilgi işleyici ve bilgi sağlayıcı durumundaki sekreterlerin bu ve diğer sekreterlik hizmetlerini yerine getirmede en büyük yardımcısı büro makineleridir. Büro otomasyon sisteminin kullanılması sekreterin ve büro çalışanlarının işlerini düzenli ve zamanında yapmasını sağlamaktadır. Ancak bu teknolojiyi kullanmak için mutlaka sekreterlik eğitimi almış sekreterlere ihtiyaç duyulmaktadır.
Büro Yönetimi ve Sekreterlik Türkiye'de ve dünyada, önemi giderek artan bir alanıdır. Günümüz iş ortamında, birçok alanda bilgi ve beceriye sahip elemanlar aranmaktadır. Büro Yönetimi ve Sekreterlik eğitimi, hem örgütlerin istedikleri bilgi ve beceriye sahip nitelikli meslek elemanı yetiştirmekte, hem de profesyonel sekreterlik ve yönetici asistanlığı mesleğinin klasik sekreterlik kavramının dışında yeni boyutlar kazanarak gelişmesinde önemli rol oynamaktadır. Bu durum sekreterlik hizmetlerini sunacak sekreterin mesleki eğitimini ön plana çıkarmıştır. Sekreterlik, günümüzde hızla yükselen ve önemli bir konuma gelen mesleklerden biridir. Sekreterlik mesleği, yönetici asistanlığı kavramıyla özdeşleşmektedir. Sekreterlik uğraşısı meslek olma kriterlerinin hepsini taşımakta ve artık alt uzmanlık alanlarını da oluşturacak şekilde gelişmektedir.
ALANIN ALTINDA YER ALAN DALLAR
Hukuk Sekreterliği
Ticaret Sekreterliği
Yönetici Sekreterliği
Okulumuzda sadece Yönetici Sekreterliği dalında eğitim vermekteyiz.
YÖNETİCİ Sekreterliği:
Tanımı: Yönetici asistanlığı mesleğinin gerektirdiği ofis makineleri, iletişim, sunum, toplantı ve seyahat hizmetleri ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretime verilen addır.
Amacı: Yönetici sekreterliği mesleğinin yeterliliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
ALANIMIZDA OKUTULAN MESLEK DERSLERİ:
10.Sınıf: İletişim Teknikleri, Büro Hizmetleri, Bilgisayarda Ofis Programları, Bilgisayarda Klavye Kullanımı, Diksiyon
11.Sınıf: Dosyalama ve Arşivleme, Ticari Hesaplamalar, Yazışma, Web Uygulamaları, Grafik Tasarım, Sunum, Organizasyon, Bilgisayarda Hızlı Klavye v.b.
12.Sınıf: İşletmelerde Meslek Eğitimi (Staj)
MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER
• Okuduğunu anlamak.
• Türkçeyi iyi konuşmak ve yazmak.
• Bilgisayar, faks, fotokopi vb. makineleri kullanmak.
• Telefonla konuşabilmek.
• Doğru yazılı ve sözlü anlatım yapmak.
• Düşüncelerini açık aktarabilmek.
• Güler yüzlü, hoşgörülü olmak
ÜNİVERSİTE SINAVI İLE İLGİLİ BİLGİLER: Not: Ön lisans (2 yıllık) programlarına yatay geçiş hakkı kaldırılmıştır. Artık YGS puanıyla yerleşme hakkı getirilmiştir. kaldırılmıştır.
BÜRO YÖNETİMİ 2018 ÖNLİSANS PROGRAMLARI
• Ağız ve Diş Sağlığı
• Büro yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
• Hukuk Büro Yönetimi Ve Sekreterliği
• İnsan Kaynakları Yönetimi
• İşletme Yönetimi
• Sağlık Kurumları İşletmeciliği
• Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
• Tıbbi Tanıtım Ve Pazarlama
• Çağrı Merkezi Hizmetleri
• Emlak ve Emlak Yönetimi
• Kooperatifçilik
BÜRO YÖNETİMİ 2018 LİSANS PROGRAMLARI (YGS-6 puanı ile)
• İnsan Kaynakları Yönetimi
• Sağlık Yönetimi
• Ulaştırma ve Lojistik Yönetimi
İŞ BULMA İMKÂNLARI
Lise ve Meslek Yüksekokulu kategorisinde KPSS ile Kamu Sektöründe işe girme imkanı vardır. Özel sektörde de iş bulma şansı yüksektir.
Sekreterlik mesleğinin iş imkânları, iş alanlarının sayısı kadar geniştir. Sekreterler hemen hemen her iş alanının da iş bulma imkânına sahiptirler. İşletmeler hangi işi yaparlarsa yapsınlar işlerini büro ortamında yürütmektedirler. Bürolarda yazışmalardan makine kullanımına kadar birçok iş sekreterler tarafından yürütülmektedir. Ayrıca her ticari kuruluş, dosyalama ve arşivleme yapmak zorunda olduğundan bu işleri de sekreterler yapmaktadır. Büro Yönetimi alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterliklere paralel olarak tüm sektörlerin ofislerinde büro ve sekreterlik hizmetlerinde yönetici sekreteri olarak çalışabilirler.